Újabb epizódja jelent meg a SEO Mythbusting sorozatnak, melyben Martin Splitt és Eric Enge  adott pár tanácsot, hogy mire is érdemes figyelni, valamint mennyire szükséges prioritizálni a betöltési sebesség, valamint az oldal sebesség optimalizálását. A teljes videót is belinkeljük a bejegyzésbe, és készítünk egy kivonatot is, így tudni fogja, hogy hol is érdemes keresni a kiemelt információt.

Általános tévhitek az oldal sebességéről és rangsorolásáról (0:00)

Az oldalsebességgel kapcsolatos általános tévhit, hogy sokkal nagyobb rangsorolási tényező, mint valójában. Egyesek még azt is hiszik, hogy ez a legfontosabb tényező, ami nem igaz.

Miért fontos az oldalsebesség? (01:57)

Azért rendkívül fontos, mivel csökkenti a frusztrációt, amit a fileok letöltése okoz.

A világ számos területén gyenge az internet lefedettsége, és ezeket figyelembe kell venni a webhelyek fejlesztésekor, így ha egy többnyelvű oldalt fejlesztünk, akkor kiemelt figyelmet kell fordítanunk arra, hogy a gyenge lefedettségű országokban is kényelmesen lehessen böngészni.

Oldalsebesség vs tartalmi relevancia (3:00)

Az oldalsebesség fontos rangsorolási tényező, de nem olyan fontos, hogy a gyors oldalak felülmúlják más, relevánsabb tartalmú oldalakat.

A Google célja a felhasználók számára a legrelevánsabb tartalom kiszolgálása, amely nem mindig a leggyorsabb tartalom.

Átlagos és ajánlott weboldalméret (4:54)

Nagyon nagy eltérés van az átlagos weboldalméret és a weblapok ajánlott mérete között.

A weboldalak átlagos mérete általában megabájtban van, amikor ténylegesen körülbelül 500 KB körül kell lenniük.

Természetesen minél kisebb az oldal mérete, annál gyorsabban töltődik be.

“Minél kevesebb [kilobájt], annál jobb” – mondja Splitt.

Oldalsebesség-optimalizálás (5:48)

Jellemzően egyszerű a sebesség optimalizálása, azonban természetesen előfordul olyan szegmens, mely nem egyértelmű és nehezebb a megoldása.

Gyakori taktika például a képek lusta betöltése (lazy loading). A lusta betöltés biztosítja, hogy a hajtás alatti képeket addig ne töltsék be, amíg a felhasználó le nem görgeti az oldalt.

A Lighthouse  jelentéseinek, adatainak és eredményeinek feldolgozása (7:44)

A szakemberek gyakran nagyobb relevanciát tulajdonítanak a Google Lighthouse jelentéseinek, mint amekkorát valóban kéne.

A Lighthouse  becslése szerint egy adott változás az oldal sebességétől a másodpercek X számát fogja levágni.

Ezután a szakemberek csalódnak, amikor végrehajtják a változást, és nem veszik észre a sebesség azonnali növekedését.

Oldalsebesség a különböző felhasználói eszközökön és kapcsolatokon (9:18)

Vigyázzon, ne essen bele a csapdába azzal a gondolkodással, hogy egy webhely gyors, mert gyorsan betöltődik a csúcskategóriás okostelefonon.

Az oldalhoz mindenféle eszköz hozzáférhet, amelyek mindegyike változó sebességgel tölti le a tartalmat.

Splitt javasolja annak ellenőrzését, hogy mely eszközök férnek hozzá az Ön webhelyéhez, és ennek megfelelő optimalizálást.

Érdemes megvásárolni a leggyakrabban használt eszközt is, hogy jobban megértsük, hogyan viselkednek a felhasználók a webhelyen.

Oldalsebesség, gyorsított mobil oldalak (AMP) és progresszív webes alkalmazások (PWA) (11:36)

Splitt megismétli azt, amelyet minden alkalommal el kell mondani, amikor vita zajlik az oldalsebesség körül: Az AMP nem rangsorolási tényező.

Az AMP fontos, amennyiben az oldal lassú, de önmagában az AMP nem segíti a rangsorolást.

További információ az oldalsebességről (13:06)

Splitt a vitát egy egyszerű magyarázattal zárja le, hogy az oldalsebesség hogyan működik rangsorolási tényezőként.

Ha két ugyan olyan oldal van, ugyan olyan tartalommal, akkor a gyorsabb oldal fog jobb pozíciót elérni.

Előző bejegyzésünkben a strukturált adatokról írtunk!

A MOKEROPT Zrt. keresőmarketing ügynökségnél figyelünk a betöltési sebességre és megteszünk mindent, hogy a lehető leggyorsabban töltsenek be a tartalmat. Jelentkezzen díjmentes konzultációnkra és olvasson többet a keresőoptimalizálásról!