Konverziónövelés

 

Mi az a konverzió?

A konverzió, vagy konverziós ráta (angolul conversion rate, CR) egy mutató, mely megadja, hogy az oldalunkra látogató felhasználókból mennyien végeztek el egy általunk meghatározott folyamatot. Ebből következik, hogy bármi konvertálhat. A leggyakoribb konverziómérés kétség kívül a vásárlás, azonban sokszor mérik még a levélküldést, az oldalon eltöltött időt és a telefonszám lekattintását is. Ha nem webáruházzal rendelkezünk, hanem valamilyen szolgáltatást árulunk, akkor ott nem tudunk vásárlási konverziót mérni, csak levélküldésit. Kiszámolása rendkívül egyszerű, vennünk kell az oldalunkra érkező látogatókat, és hogy mennyien vásároltak. Ha 100-an látogatják meg az oldalt és 25-en vásárolnak valamit, akkor aznap 25%-os konverziós rátával zártuk a napot. Sajnos ilyen értékeket nem valószínű, hogy látni fogunk, mivel alap esetben az átlagos konverzió 1% körüli, vagyis 100 emberből 1 vásárol. Célunk természetesen megnövelni ezt az értéket, mivel ha nő a konverzió, akkor nő a bevételünk is. Ezt számos módon tudjuk megtenni.

 

Célunk a konverziónövelés. De hogyan is csináljuk?

Rengeteg mindentől függ a konverzió. A magyar piacon a legtöbb esetben sajnos még mindig az ár dönt, még akkor is, ha az adott bolt alacsonyabb értékelésekkel és megbízhatósággal rendelkezik. Az utóbbi években ez a trend változni kezdett és már egyre többen döntenek a kicsit drágább, de megbízhatóbb webáruházak mellett.

A leggyakoribb konverziónövelési technikák közé tartozik a Call To Action gombok használata. Biztos Ön is látott már számos ilyet, általában több is van egy adott oldalon. Jellemzőjük, hogy eltérő színnel rendelkeznek, mint az oldal színei és nagyobb betűmérettel hívják fel a figyelmet. A legtöbb esetben átvezetnek egy adott termékre, kapcsolat oldalra, vagy a regisztrációs oldalra.

Könnyen növelhetünk a konverzión, ha egyszerű szövegeket használunk és hanyagoljuk a szakzsargont. Valószínűleg a legtöbb ember nem ért az adott témához olyan szinten, mint Ön, így a bonyolult szöveggel könnyedén el lehet rettenteni. Természetesen, ha olyan látogatóknak szeretne terméket eladni, akik szintén értenek az adott témához, akkor jó ötlet vegyíteni a szakzsargont az egyszerűen megfogalmazott tartalommal.

Szerintünk az egyik legfontosabb konverziónövelési tényező a megbízhatóság, annak ellenére, hogy még mindig nagyon sokan választják inkább az olcsóságot, ahogy már írtuk. Vegye fel velünk a kapcsolatot és mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy napról-napra, hónapról-hónapra növekedjen a konverziója. Természetesen még számos növelési technika áll rendelkezésünkre, melyeket előszeretettel alkalmazunk. Segítünk majd Önnek és vállalkozásának, hogy minél több terméket, vagy szolgáltatást tudjon eladni. Olvasson többet a keresőoptimalizálásról és vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Hatékony keresőoptimalizálás érdekli? Jelentkezzen díjmentes konzultációnkra!