Frissítés dátuma:

Szinonímák:internetes keresők, kereső motorok

Olyan rendszerek, amelyek a felhasználók számára hatékony és gyors keresési lehetőséget biztosítanak, az Interneten található több millió honlap között. Hogyan működnek?

Az Interneten található honlapokat felderítik, kategorizálják, ezeket az adatokat saját adatbázisukban tárolják, a már regisztrált honlapokat bizonyos időszakonként (lásd Google frissítés) ismét felkeresik, kategorizálják stb.

A felhasználók számára pedig lehetőséget biztosítanak, hogy adatbázisukban kulcsszavas keresést végezzenek.

Ilyen keresők például a Magyarországon leggyakrabban használt google.hu, vagy az itthon kevésbé, de Amerikában gyakrabban használt yahoo.com.

Céljuk, hogy a felhasználót aki az adatbázisukban keres maximálisan kiszolgálják, azaz a keresőszavakra minél pontosabb találatot adjanak. Például ha valaki asztalt keres, akkor olyan honlapok jelennek meg, ami ezzel a témával foglalkozik, ha nem így lenne, nem használná senki azt a keresőt.

A legtöbb honlaptulajdonost az érdekli, hogyan működik a kereső, hogyan értékeli az egyes honlapokat?

Ezeket az információkat, algoritmusokat, súlyozási arányokat nem publikálják, és időnként változtatják a keresők. Sok energiát befektetve, meg lehet tanulni, majd több honlap (minimum 25-30 db) optimalizálás után gyakorlatot is lehet szerezni ezen a téren.

Viszont egy azonnal használható információról a legtöbb honlap tulajdonosa megfeledkezik, ez pedig, hogy arra fókuszáljanak amire a keresők is, azaz a látogatókra. A honlapját úgy építse fel, hogy arról szóljon amiről a látogatók olvasni szeretnének, jól felépített és könnyen olvasható honlapon.

Profi keresőoptimalizálás

Előző bejegyzésünkben a PageRank-ról írtunk!