Egy olyan 0-10 tartományba eső mérőszám, amely megmutatja, hogy az adott honlap( vagy aloldala) milyen mértékben kapcsolódik a világ többi honlapjához.

A PageRank pontos deffinicóját itt nem közöljük, ha valakit részletesebben érdekel a Wikipédián megnézheti (PageRank – Wikipédia), most inkább gyakorlati megközelítést alkalmazunk. Minél magasabb ez a szám(maximum 10-es érték), annál több és erősebb kapcsolódásai vannak az Internet honlapjaival.

Érdemes saját honlapunk PageRank-jét növelni? Igen, egyrészt mert ez azt is jelenti, hogy egyre több honlapról megtalálnak minket a látogatók, másrészt, a google.hu is “erősebbnek” látja a honlapunkat. A saját honlap PageRank értékét úgy lehet növelni, ha a honlap linkjét több és lehetőleg magas PageRank értékű honlapra helyezzük. Keresőoptimalizálás szempontjából szigorodik a feltétel, olyan honlapra helyezzük a weboldal linkjét, aminek témája kapcsolódik a saját honlap témájához.
Az a tapasztalaunk, hogy Magyarországon egy átlagos vállalkozói honlap PageRank értéke 0-4 között szokott elhelyezkedni, nagyobb lakossági vállalatok (mint például bank) 6-os értéket is elérhetnek, a legnagyobb magyar oldal amit láttunk 7-es értéke volt (pl. www.mta.hu). A goolge.hu 8-as, de az nem magyar vállalkozás.

Kereső otimalizálás következményeként növekszik a PageRank érték is? Attól függ, hogy az optimalizálás keretében, foglalkoznak-e ezzel a tevékenységgel (a mi szolgáltatásunk része honlapra mutató linkek számának és minőségénekl növelése is).
Szeretné megtekinteni a honlapok PageRank értékét? A google toolbar eszköze a böngészőjét (Internet Explorer vagy Mozilla) kiegészíti, többek között ezzel a lehetőséggel is. A Google toolbar letölthető innen >> (Telepítés után a beállítások gombra kattintva ki kell válaszrani a PageRank ikon megjelenítését). Használata nagyon egyszerű, az akuálisan megnyitott honlap oldal PageRank értékét szimbolizálja a kis ikon.

Keresőoptimalizálás profin

Előző bejegyzésünkben a linkekről volt szó!

A PageRank 2016 év elején megszűnt!