Mindenkit érdekel, aki webáruház nyitására szánja el magát, hogy az áruház mennyi bevételt termel, mely termékek fogytak a legjobban, és hogy hogyan találják meg a vásárlók a webáruházat. A vásárlóközönségünk megismerése kulcsfontosságú ahhoz, hogy termékpalettánkat, szolgáltatásainkat az ő igényeihez tudjuk igazítani, hiszen így lehetséges elégedett ügyfeleket szereznünk, így növelhetjük a visszatérő vásárlóink számát, így építhetjük a brandünket.

A felhasználói viselkedés monitorozásában a Google meghatározó szerep tölt be a piacon, terméke a Google Analytics már sok éve igyekszik minél pontosabb képet adni a weboldalakat, webáruházakat használó látogatókról. Az alapvető mutatókon túl, mint hogy hányan néztek egy egy adott oldalt (terméket, kategóriát, blogbejegyzést) az e-kereskedelem moduljával a webshopokban lezajló legtöbb folyamat mérhető, és számos kimutatás készíthető a segítségével.
Ahhoz, hogy az e-kereskedelmi adatok is mérve legyenek, illetve feldolgozásra kerüljenek, az alap Google Analytics beállítása után az e-kereskedelmi modult is inicializálni kell. Ezt a folyamatot mutatjuk be.

A Google hivatalos támogatói oldalán található leírást egészítettük ki néhány gondolattal és képpel.

A beállítás lépései

1. Lépjünk be az Analytics fiókunkba

A Google Analytics elérhető itt.

2. Kattintsunk az Adminisztrálás menüpontra

3. Válasszuk ki a megfelelő nézetet (amelyiket használni szeretnénk az e-kereskedelmi adatok feldolgozásához)

4. A NÉZET oszlopban válasszuk az E-kereskedelmi beállítások opciót

5. Kapcsoljuk be az E-kereskedelem engedélyezése lehetőséget és nyomjuk meg a mentés gombot.

Ezekkel a lépésekkel elértük, hogy a Google Analytics fogadja és feldolgozza a felhasználók e-kereskedelmi adatait. Fontos megjegyezni, hogy a webáruháznak át kell adnia az adatokat a Google Analytics részére, utóbbi nem tud önállóan méréseket végezni, nem tudja eldönteni, hogy mikor ment végbe egy tranzakció, mekkora összegben milyen termékeket rendeltek a vásárlók.

Győződjön meg róla, hogy az Ön által használta webáruházban minden funkció be van-e kapcsolva, ami biztosítja az összeköttetést a webáruháza és az Analytics között.