Talán senkinek nem mondunk újdonságot azzal, hogy a modern vállalkozások életében már elhagyhatatlan az internetes megjelenés. Ma már számos lehetőség közül választhat az, aki erősíteni szeretné az online megjelenését: ott vannak az internetes újságok, portálok, a közösségi média (Facebook, Google+), az okostelefonokon pedig sok ezer alkalmazás nyújt hirdetési felületet. Az internetmarketing legjobban elterjedt verziója azonban még mindig a weboldal. Nagy előnye a teljesen egyedire szabható megjelenése, felépítése és a funkciók széles spektrumából lehet válogatni (az egyszerű kapcsolatfelvételi űrlaptól kezdve a hírlevél feliratkozáson át a komplex webáruházakig szinte minden elérhető).

És mindezek mellet nem kell feltétlenül külön hirdetni, hogy weboldalunk hol található meg (milyen internetes cím, URL alatt) az interneten, a keresőknek (például Google, Bing, Yahoo, stb.) hála, a weboldalunk képes kiérdemelni a hirdetési felületet ezeknek a szolgáltatóknak a weboldalán: különböző keresési kifejezésekre (mint például: keresőmarketing Magyarországon) találatként meg tudnak jelenni.

Milyen keresésekre fogják megtalálni a weblapomat az emberek

A válasz egyik része egyszerű, a másik része pedig összetett. Kezdjük az egyszerűvel:

Kulcsszavak exportálása a Google Search Console-ból

Ha már rendelkezünk Google Search Console (korábbi nevén Google Webmestereszközök) fiókkal, nincs más dolgunk, mint

  1. a megfelelő tulajdonnál kiválasztani Keresési forgalom alatt a Keresési statisztikákmenüpontot (1. kép),
  2. legörgetni a lista aljára és megnyomni a Letöltés gombot (2. kép), végül pedig
  3. elmenteni az adatokat, például CSV fájlként (3. kép)
Google Search Console keresési statisztikák
1.kép Keresési statisztikák a Search Console-ban
Keresési adatok letöltése a Google Search Console-ból
2.kép Keresési adatok exportálása
Keresési adatok elmentése a Google Search Console-ban CSV fájlként
3.kép Exportált adatok mentése

A fenti módon előállított fájl tartalmazni fogja a Google által jegyzett keresési kifejezéseket, amelyre weboldalunk addig kilistázásra került, valamint hogy hányszor jelent meg találatként azokra a kulcsszavakra, hányszor kattintottak rá, illetve az átkattintási arányt (CTR = kattintások száma osztva a megjelenítések számával). Előfordul, hogy az értékek némi késleltetéssel kerülnek ki és eltérés mutatkozhat az összesített és a részletes listában szereplők összege között, de relatíve jól mutatja az oldal teljesítését a Google keresőjében.

Kattintási szám növelése, új kulcsszavak bevétele a Search Console-ba

A fő kérdésünkre adott válasznak ez a nehezebbik fele. Ahhoz, hogy adott kulcsszavakra megtalálják az emberek a weboldalt, illetve új szavakra is jegyezzenek minket a keresők, keresőoptimalizálásra van szükség. Ezt hívják organikus forgalom növelésnek, vagy webes keresőn keresztül történő látogatottságnövelésnek. Amennyiben érdeklődik a téma iránt, tudjon meg többet a szolgáltatásról, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.