Tényezők, amik befolyásolják a SERP-et

Talán kezdjük az elején azzal, hogy mi az a SERP. Egy mozaikszó, amely a Search Engine Results Page szavakat takarja. Vagyis azt az oldalt, amit az internetes keresőben indított keresésre kapunk. Keresőoptimalizáló cégként célunk, hogy az ügyfeleink weboldalai ezekből az elsőn szerepeljenek.

Természetes igény, hogy mindenki tudni szeretné, hogy weboldala az adott kulcsszóra éppen hanyadik helyet foglalja el a rangsorban. Azonban a találati oldalak nem úgyanúgy néznek ki mindenki számára, még ugyanabban az időpillanatban sem. A keresők szolgáltatásai nagy hatással vannak ezekre az oldalakra.

Google felhasználói fiók

Ha egy Google felhasználói fiókba való belépés után indítjuk a keresést, akkor az eredményt befolyásolni fogja a fiókhoz tartozó keresési előzményünk. Különösen akkor, ha le is kattintottuk valamelyik találatot. Könnyen lehetséges, hogy előkelő pozícióban találjuk legközelebb ezeket a weblapokat, miközben mindenki más számára csak hátrébb kullog.

Népszerű böngészők: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Internet Explorer

Más böngésző, más eredmények

A böngészők és a webes szabványok (mint a HTML5 és a CSS3) egymás mellett alakulnak, fejlődnek – ebben a pillanatban is. És az sem jelenthető ki, hogy a különböző böngészők azonos szinten tartanak, ugyanazzal a tudással rendelkeznek. Elképzelhető, hogy a technológiai elemek különbözősége miatt egy árnyalattal eltérő keresési találatokat kapunk az egyikben, mint a másikban.

Fontos tényező továbbá, hogy a böngészők adatokat is tárolhatnak az internetes tevékenységünkről, a Google Chrome-jába például beléphetünk felhasználói fiókunkkal is, hozzákapcsolva személyes adatainkat. Ezeket az információkat a szolgáltató felhasználhatja és fel is használja a keresés személyre szabásához, ezzel megbolygatva a találati listát.

Részletek a sütikben

Most nem a karácsonyi mákos bejglire érdemes asszociálni. A süti (cookie) egy szöveges állomány, melyet a meglátogatott weboldal helyez el a saját számítógépünkön, okostelefonunkon, a böngészőnk pedig minden egyes alkalommal visszaküld a szervernek (weboldalnak). Lényegében bármilyen adatot lehet ebben a formában (meghatározott ideig) tárolni a kliens gépeken. Ebből számunkra a keresési szokások tárolása az érdekes. A gyűjtött adatokat feldolgozva egyedivé lehet tenni a találati listánkat (például sokszor meglátogatott oldalak előrébb kerülnek). Így nem meglepő, ha személyre szabott eredményeket kapunk, és nem feltétlenül azt, amit egy potenciális vevőnk/ügyfelünk.

Találati lista személyre szabása
Váltás személyre szabott és az általános találati lista között

A Google-nél bevett szokás, hogy a felhasználóik kisebb-nagyobb részhalmazán teszteket hajtanak végre, rajtuk finomítják az algoritmusaikat. Ezeknél a teszteknél is nagy hasznát veszik a sütikben tárolt információknak, ezeket figyelembe véve adják vissza keresésünkre a találatokat.

Lokalizált keresések

A mobil eszközök térnyerésével egyre nagyobb szerephez jutnak a helyinformációkat felhasználó keresések. Ügyeljünk arra, hogy a megfelelő beállításokat használjuk:

helyinformacio

  • Győződjünk meg róla, hogy a használt hely megegyezik a célközönségünk elhelyezkedésével!
  • Ha változtatnunk kell, válasszuk ki a keresőeszközöket.
  • Állítsuk be az országot vagy a várost. : a Google már nem támogatja ezt a funkciót. Régebben így nézett ki:

keresoeszkozok

Újdonság: mobil vagy asztali számítógép

2015. április 21-e óta a mobilbarátság hivatalosan is beleszól a sorrendbe, elsősorban a mobileszközökről indított kereséseknél. Ha tehát weboldalunk szépen jelenik meg és jól használható mobiltelefonon, tableten stb. is, akkor némi előnyt élvez a “hagyományos” oldalakkal szemben.

Újdonság: Android vs. egyéb

Azt tapasztaltuk, hogy a mobilos kereséseknél sem mindegy, hogy a telefon operációs rendszere micsoda. A legnagyobb különbséget az Android és az asztali környezet között mértük, az iOS és egyéb rendszerek kisebb mértékben tértek el az asztali rangsortól.

Mit tehetünk a pontosabb találatok megszerzéséért

  • Ha rendelkezünk Google Webmestereszközökkel Search Console-lal, a Keresési forgalom / Keresési lekérdezések menüpont alatt az átlagos pozíció oszlopában látható szám egy közelítő érték az elmúlt időszak eredményére.
  • Használjunk többféle böngészőt(pl. Firefox, Chrome, Opera, Safari, Internet Explorer)!
  • Indítsuk keresésünket új privát ablakból. Ezek az ablakok nem mentenek el előzményeket és sütiket (az adott munkamenetén kívül).
  • Érdeklődjünk keresőoptimalizáló csapatunknál. 🙂
  • Vessük össze a mienket egy másik számítógépről kapott eredménnyel!