Az angol expertise, authoritativeness és trustworthiness szavakból származik az EAT rövidítés, ami lényegében szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot jelent. A Google mindezen tulajdonságokat a weboldalak értékeléséhez és rangsorolásához használja. Az EAT a 2018-as algoritmusfrissítést követően került be a köztudatba, azzal a céllal, hogy a lehető legjobb minőségű oldalakat listázza a keresőtalálatokban.

Milyen szempontok alapján állapítja meg egy oldal minőségét?

Először is megvizsgálja, hogy mi az adott oldal elsődleges célja, beleértve a szakértelmet, tekintélyt és a megbízhatóságot is (E-A-T), ezen kívül ellenőrzi a főbb tartalmakat, azok mennyiségét, de még a tartalomszerzőről is gyűjt információkat, valamint a webhely hírnevéről. Az E-A-T rendszer által a Google tehát hiteles és pontos információkat nyújt a felhasználók számára.

Manapság már bárki összedobhat egy weboldalt, amelyre olyan tartalmakat gyárthat, amilyet csak szeretne. Ahhoz, hogy létrehozzunk mondjuk egy egészségügyi portált, ahol például egészségügyi tippeket adunk, nem kell orvosnak lennünk. Az internet egyik legnagyobb előnye gyakorlatilag ez a fajta szabadság, a Google számára azonban ez problémát jelent. Az emberek ugyanis rengetegszer fordulnak az internethez, hogy választ kapjanak a kérdéseikre, sokan az olvasott információk alapján hozzák meg döntéseiket, akár még pénzügyi területen is. A Google-ra ezáltal óriási felelősség hárul, éppen ezért törekszik mindig releváns és hasznos tartalmakat szolgáltatni. Lényegében ez indokolja azt, hogy ne csak a weboldalt vizsgálja meg, hanem a szerzőt is. A Google E-A-T jobb besorolást ad majd egy olyan oldalnak, amit szakember írt, ilyen lehet többek között egy orvos által publikált cikk, ami egy egyetem vagy kórház blogjában jelent meg.

Az E-A-T a különféle webhelyeken teljesen eltérően jelenik meg, ami nem véletlen, hiszen egészen más szakértelem jellemez egy pénzügyi weboldalt, mint egy pletykákkal teli blogot. Ettől függetlenül a Google szem előtt tartja azt a tényt is, hogy nem feltétlen kell szakmai végzettség a hasznosabbnál-hasznosabb tanácsok osztogatásához.

Bizonyos tartalmak tekintetében a Google szigorúbban veszi az E-A-T vizsgálatát, ezek az oldalak jellemzősen a látogatók egészségét, pénzügyeit, jólétét vagy biztonságát befolyásolhatják. Az ilyen jellegű tartalmakat hívják YMYL-nek, ami a Your Money or Your Life kifejezésből ered.