Egy ideje megjelent a Google Search Console teljesítmény jelentésében egy új lehetőség: a keresés típusánál megjelent a „Hírek” opció is. Magyarul és angolul is külön nevet kapott ez a jelentés: Google Hírek teljesítményjelentéseként hivatkoznak rá magyarul a Google hivatalos dokumentációiban, míg angolul Google News Performance-nak keresztelték el ezt a jelentés típust. Ezt fogjuk most körbejárni!

Milyen találatokat tudunk megjeleníteni a „Hírek” szűrővel?

Talán a legfontosabb információ ezzel a jelentéssel kapcsolatban az, hogy milyenen találatokat jelenít meg. A jelentés tartalmazza a böngészőkben megnyitott Google Hírekből (news.google.com) származó interakciókat (megjelenések, kattintások, átlagos ctr, átlagos pozíció), valamint a Google Hírek alkalmazásokból (legyen szó Android vagy iOS alkalmazásról) származó adatokat. A Google Hírek teljesítményjelentése nem tartalmazza a „sima” Google keresési találati lista adatait, akkor sem, ha a sima keresési találati lista tetején lévő hírek közé került weboldalunk. Ez a jelentés nem erre készült!

Milyen mutatókat találunk ebben a jelentésben?

Ez a jelentés nem tér el a korábbi Search Console teljesítmény jelenésektől: a kattintásokat, a megjelenítéseket, az átlagos átkattintási arányokat (click-through rate – rövidítve CTR) és az átlagos pozíciókat tudjuk vele nyomon követni a kiválasztott időintervallumban, időintervallumokban.

Fontos még megjegyezni, hogy ezekben az összesített jelentésekben az átlagos pozíció nem sokat mond a felhasználó számára, hiszen csak azokat a pozíciókat átlagolja a Google, amikor valakinek a keresési találati listáján valamilyen kulcsra megjelentünk. Kisarkított példa: egész évben egyetlen egy kulcsra valakinél megjelenünk az első pozícióban, máskor soha semmilyen kulcsra semmilyen pozícióban nem jelenünk meg, akkor az átlagos pozíció 1 lesz ennek ellenére jelenlegi információnk szerint.

Hogyan kerülhetek be a Google Hírekbe, ezzel a Google Search Console Google Hírek teljesítményjelentésébe?

A rövid válasz erre az, hogy nincs tuti recept, nincs garancia arra, hogy ha mindent jól csinálsz, akkor az algoritmus a hírek között a te oldaladat is megjeleníti. Ettől függetlenül számos olyan faktor van, amelyet az algoritmus egy adott témával, kulccsal kapcsolatban figyelembe vesz, például: a tartalom minősége, eredetisége, frissessége, mondanivalója, valamint a felhasználói preferenciák. Informatív, eredeti, egyedi tartalmat kell írni olyan aktuális témákban, amelyek az embereket érdeklik – ez alapfeltétel!

További információ a Google Hírek teljesítményjelentésével kapcsolatban:

https://support.google.com/webmasters/answer/10083653?hl=hu&ref_topic=9384513&sjid=17399624353023927907-EU#