Panda 4.1 – A minőségi tartalomért

A Google, aki a napokban ünnepelte fennállásának 16. évét, immáron a 27. (a 4. főverzió utáni első) verzióját élesíti a Panda nevű algoritmusának. Ez az algoritmus az egyik felelőse annak, hogy a jó minőségű tartalmakkal ellátott oldalak előnyben részesüljenek, a gyengék pedig akár büntetést is kapjanak a rangsorolásuk során.

A frissítés kedvező lehet az ugyan kisebb forgalmat bonyolító, de szakmailag sokkal kompetensebb, relevánsabb weboldalak számára, és hatalmas visszaesést is jelenthet akár egy nagy forgalmú webhely láthatóságában (vagyis abban, hogy a keresőmotor mennyire tartja “jó találatnak” az adott oldalt). Márpedig ha egy oldal relevánsabb, akkor nagy valószínűséggel jobb pozíciókat is kaparint meg a kulcsszavaira a találati listában.

Mire lehet számítani?

Amennyiben nem figyeltünk oda eddig arra, hogy a honlapunkra kihelyezett tartalom egyedi, minőségi és rendszeresen karbantartott legyen, akkor megvan az esélye, hogy veszíteni fogunk a pozíciókból. Ez általánosságban is igaz, de az olyan nagyobb algoritmus-frissítéseknél, mint amilyen ez is, mindig szembetűnőbb lehet a változás.

Ezért ha elhanyagoltuk, vagy nem megfelelő szerkezetben építettük fel, illetve nem tartottuk karban online tartalmainkat, akkor a pozíciók visszaesésére lehet számítani.

Ugyanakkor a jól strukturált és karbantartott kisebb (és nagyobb) oldalak is esélyt kapnak látogatószámuk, és így leendő ügyfeleik számának gyarapítására.

Azok, akik többnyire csak linkekkel manipulálnak, egyre inkább kiszorulnak a versenyből. A keresőoptimalizálás mára már sokkal komplexebb feladattá vált a linképítésnél, a szakértelem hiánya pedig komoly, és néha hosszú időre kijavíthatatlan károkat okoz a weboldalak életciklusában.

Amennyiben teljes értékű megoldásokat keres, vegye fel velünk a kapcsolatot!