Elindult a Google Kolibri

A napokban (a Google 15. születésnapjának apropóján) Kolibri (Hummingbird) néven már közismertté vált, a google legújabb algoritmus frissítése. SEO-s berkeken belül már augusztus vége óta érzekelhettünk némi változást a Google rangsorolásban. Többen augusztus 21-22-re teszik a Google Kolibri élesítési dátumát.

A Google szerint továbbra is a minőségi helyezések és a releváns tartalom a cél. Azt már az elmúlt években is tapasztaltuk, hogy a keresőoptimalizálás során a hosszabb, specifikusabb kifejezésekre érdemes hangsúlyt fektetni. A Google Kolibri azonban még ennél is tovább megy. Sokan nem konkrét kuclsszavakra keresnek, hanem kérdéseket tesznek föl a google keresőben, vagy specifikus kifejezésre gondolnak pl.: Ki írta a Csongor és Tündét?; Mikor született Zrinyi Miklós?; IKEA gardróbszekrény összeszerelési útmutató.

Jelenleg ez az angol kereséseket befolyásolja határozottaban az új algoritmus. Gondoljunk csak bele a magyar nyelv speciális kifejezései, menynire megnehezítik a Google és a nyelvészek dolgát. Viszont a tartalmi részeknél, már most érdemes erre felkészülni. Fel fog értékelődni a suggest-ek és kommentek, hozzászólások szerepe is. Ezek alapján minden egyes weboldalnak relevánsabb tartalmakat kell nyújtani (még az egyes hozzászólásokban és leíráspokban is) mint korábban.

A Google Kolibri, nem csak ráncfelvarrása a korábbi kereső algoritmusoknak, hanem egy teljesen új alapokra helyezett keresési módszer, mondhatjuk generáció váltás történt a Google keresőben.

Egyesek szerint ez a SEO teljes körű újragondolását eredményezi. Mivel még nem ismerjük pontosan a Google Kolibri magyarországi műkösését ezért ennyire én nem szaladnék előre. Azt már az elmúlt időszakban a tartalom felértékelődött és az egy szavas SEO helyett, a kifejezésekre, szinonímákra is érdemes optimalizálni. Az biztos, hogy a jó tartalom (Content) ismét előtérbe került, minél egyedibb, specifikusabb és relevánsabb tartalmat kell közzé tenni a weboldalakon. Tehát az elmúlt évek (Panda, Pingvin) frissítései megalapozták a mostani Google Kolibrit. Aki ezeket figyelemmel követte és időben reagált rájuk, annak továbbra is ebbe az irányba érdemes haladni.

Egy dolgot még biztosan nem látunk, hogy a mostani algoritmus váltás, mennyire érinti a social network-öt. Ami egy ideje már szintén befolyásolja a keresési találatokat.