A Keresőoptimalizálás világában a Search Console egy elengedhetetlen eszköz a webhelyek teljesítményének és forgalmának a követésére. Segít a kattintások, megjelenítések, és linkek vizsgálatában. Különböző URL-eken lévő oldalak jelenlétében vagy éppen hiányában.

A nem túl régi újítás a Search Console „Insights” avagy „Betekintések”, amely egyesít adatot Search Console-ból és a Google Analitikából egyaránt. Maga az Insights már 2021. júniusban vált elérhetővé, de nem túl régiben még csupán Universal Analytics-ből nyerte az adatot. Mostanra már kompatibilissá vált az előre törő Google Analitika 4-gyel is. Persze, hogy a saját lábán megálljon, kapott egyéni kimutatásokat. Például a weboldal legnépszerűbb és jelenleg legforgalmasabb oldalait. Hogyan jutnak el az emberek azokhoz az oldalakhoz és honnan jönnek.

Az Insights minden adatot élőben közöl, és az elmúlt 28 napra visszamenőleg összegzi őket kimutatásokhoz. Elsősorban a Google Analitikából és a Search Console-ból egyezteti az adatokat, hogy mintákat keressen közöttük. A GA4-en kívül más forrásokból is meríthet adatot és hasonlíthatja össze a Search Consollal. Szerezhet információt a Chrome Webáruházból, az android Google Play Store applikációból a Play Console fejlesztői fiókból, a Google Hirdetések fiókból és végül a Google Assistant Actions Console-ból.

Fontos hogy az Insights a többi webes analitikai eszköz erősen felhasználóbaráti bővítménye. Bár nem olyan mélyreható mint egy kimutatás az analitikából, de program csínját-bínját sem kell teljesen elsajátítani hozzá.

Egy részlet a Google Insights jelentésből.