Egy friss tanulmány szerint a Google 30 000 kulcsszó keresési eredményeit vizsgálva több, mint 70% -ban átírja az oldalak metaleírásait.
A Portent elemezte a mobil- és asztali keresési eredményeket, melyből kiderül, hogy a Google a metaleírásokat 71% -ban írja át mobileszközökön, míg asztali az asztali találatoknál ez az arány 68%.
Természetesen a maradék30%-ban a Google az eredeti leírásokat használja.
Meta Leírás átírási arány keresési pozíció szerint
A tanulmány adatai elsősorban az organikus keresési eredmények első oldalára összpontosítanak, melyekbe nem vonták bele a kiemelt részleteket (featured snippets).
A Portent megjegyzi, hogy ütközés tapasztalható a meta-leírások átírási arányánál a 4–6. pozíciókban, ami annak lehet köszönhető, hogy a Google megpróbálja növelni az eredmények relevanciáját.
“Úgy vélem, hogy mivel az 1-3. pozíció rendelkezik a legmagasabb átkattintási aránnyal, a Google megpróbálhatja növelni a 4-6 pozíciók közötti relevanciát, hogy minél több kattintást érjen el, mielőtt a felhasználók elhagynák az oldalt, vagy valami másra keresnének.”
Tehát a meta-leírások valószínűleg gyakrabban kerülnek átírásra, attól függően, hogy az oldalak hol helyezkednek el.
Meta Leírás Átírási arány keresési mennyiség alapján
A trendeket az átírási arány és a keresési mennyiség közötti kapcsolat vizsgálata során figyeltük meg.
Nevezetesen, minél nagyobb a keresési volumen egy adott kifejezésre, annál kevésbé valószínű, hogy a Google átírja a metaleírásokat.
Portent erre azt gondolja, hogy a SEO-val foglalkozó szakemberek nagyobb figyelmet fordítanak a magasabb keresési volumennel rendelkező kifejezésekre, így ezeknél jellemzően mindig egyediek a leírások.
Meta leírásokhossza
Asztali találati lista
Egy másik tényező, amely változhat a metaleírások terén, az, hogy a Google hány karaktert fog megjeleníteni.
Az asztali találati lista esetében a meta leírások hossza 156 és 165 karakter közé esett, azonban ez a szám körülbelül 142 karakterre csökkenhet, ha a dátum megjelenik a részletben.
Amikor a Google átírja a metaleírást, valószínűleg 160–167 karakter jelenik meg. A dátumokkal a tartomány 147 és 149 karakter között van.
Nyilvánvaló, hogy a Google több teret enged magának a meta leírások átírásakor, mint amennyit a webhely tulajdonosainak ad.
Mobil találati lista
A mobilos találati listán jóval rövidebb a leírások hossza, mivel itt jellemzően 118 és 121 karakter.
A közzétételi dátummal rendelkező kivonatok metaadatainak hossza mobilon 95–105 karakter közé esik.
Amikor a Google átírja a meta-leírást mobilon, körülbelül 114–121 karakter jelenik meg. Dátumokkal a tartomány 99 és 105 karakter között van.
Tanulság?
Mit tehetnek a szakemberek a meta leírásokkal kapcsolatos tanulmánnyal?
A Portent a következőket ajánlja:
- A meta-leírások 150 és 160 karakter között legyenek az oldalaknál.
- A blogbejegyzések metaleírásait 138 és 148 karakter között kell tartani (hogy legyen elegendő hely a dátum megjelenítésére).
- A legfontosabb információ az első 100 karakterben jelenjenek meg!
- Függetlenül attól, hogy a Google csak az esetek 30% -ában használja a webhelytulajdonosok metaleírásait, fontos, hogy ne mondjon le azok megírásáról.
A cikket eredetileg a Search Engine Journal közölte, melyet itt tud megtekinteni!
A MOKEROPT Zrt. segíteni tud Önnek, ha keresőoptimalizálásról van szó!