A Google szépen kezdte az évet, január 13-án több nagy SEO blog is írt arról, hogy a saját fejlesztésű programjaik nagyobb változásokat észleltek a pozíciókban több kategóriában is. Az előző bejegyzésünkben, vagyis a 2020-as májusi Google Core Update posztban írtunk arról, hogy hogyan is csoportosítják a különféle oldalakat. Még ugyan azon a napon aztán a Google bejelentette Twitteren, hogy elkezdték implementálni 2020 első nagy algoritmusfrissítését. 16-án a Google újabb bejegyzést tett közzé, melyben azt írták, hogy szinte befejeződött az implementálás. Természetsen mint minden nagyobb frissítésnél, itt is hatalmas változások történtek, mind a magyar, mind a világ más piacain.  

Mely szegmenseket érintette legjobban a frissítés?

Minden frissítésnél beszélhetünk nyertesekről és vesztesekről, és ezt most is meg tudjuk tenni. Ezt természetesen a különálló oldalakra szoktuk érteni, mivel a legtöbb esetben egy megbízható oldal hatalmas láthatóságot kap a frissítés által, míg más oldalak nagyot zuhannak, magyarul jóval kevesebb kifejezésre fognak megjelenni jó pozíciókban a találati listákon. A 2020-as januári frissítésnél egyértelműen a „Health”, vagyis az „Egészség” szegmens változott a legtöbbet, melyet a „Family & Community”, vagyis a „Csalás és közösség”, illetve a „Beauty & Personal Care”, vagyis a „Szépség és Személyi higiénia” szegmensek követették. A MOZ.com oldalán többet olvashat arról, hogy pontosan mely oldalak jelentek meg jóval több kifejezésre a frissítés után. Ezeket az oldalakat tekinthetjük a legnagyobb nyerteseknek és természetesen talál egy olyan listát is, ahol azok az oldalak szerepelnek, amik a legnagyobb vesztesei ennek a Core Update-nek, vagyis amik jóval kevesebb kifejezésre jelennek meg most a találati listán.

Kell félnünk a frissítésektől?

A legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó szakember tart a Google algoritmus frissítéseitől, azonban a MOKEROPT csapatának nincs félnivalója, mivel White Hat eszközökkel dolgoznak, vagyis csak olyan eszközöket alkalmaznak az optimalizálás folyamán, mely a lehető legjobban csökkenti a visszaesés kockázatát. Ennek hatására az általunk optimalizált oldalakat egyáltalán nem, vagy csak minimális mértékben szokták befolyásolni az algoritmus frissítések. Ha Ön sem szeretne aggódni és egy sokáig akarja dominálni a találati listát oldalával és annak kifejezéseivel, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot és a keresőoptimalizálás keretén belül megtaláljuk Önnek a lehető legjobb megoldást!