Keresőoptimalizálás

KERÜLJÖN ÖN IS A GOOGLE ELSŐ OLDALÁRA

Keresőoptimalizálás grafikon

Mi az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás?

A SEO egy mozaik szó, amely a Search Engine Optimization rövidítése, magyarul pedig keresőoptimalizálásnak hívjuk.
A keresőoptimalizálás célja, hogy honlapja az azt meghatározó kifejezésekre a különböző keresőmotorok találati listáján minél jobb pozícióban jelenjen meg. A Google keresőjén kívül jó néhány egyéb keresőmotor létezik, azonban azok közül akik az interneten böngésznek ezt a keresőmotort használják a leginkább, de a tengerentúli országokban a Bing és a Yahoo keresőmotorok is igen közkedveltek. Minél jobb pozícióban helyezkedik el weboldala egy találati listán, annál nagyobb lesz a látogatószáma, mert többen fognak rákattintani honlapjára. Mivel hazánkban az internetes felhasználók 97%-a a Google keresőjét használja, ezért cégünk elsődlegesen erre a motorra összpontosít.

Stabil növekedés a MOKEROPT csapatával!

Szakképzett csapatunk az egyik legjobb az országban, de még mi sem tudunk csodát tenni, ritkán lehet két hét alatt odavarázsolni oldalát a legnehezebb kifejezésekre. A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat. Az indulás után is érezhető lesz a változás, mivel kis mértékkel meg fog nőni az oldala látogatottsága, ami aztán a hetek múlásával még jelentősebb lesz. Folyamatosan azon fogunk dolgozni, hogy a legrelevánsabb kifejezésekre (kulcsszavakra) jó helyezéseket érjük el, valamint tanácsokat adunk, melyekkel tovább növelheti cége láthatóságát az interneten!

Keresőoptimalizálás profit

Hogyan érjük el együtt a sikert?

Keresőoptimalizálás konzultáció

1. Konzultáció, az oldal átvizsgálása és előzetes kulcsszóelemzés

A kapcsolatfelvételt követően megbeszélünk egy konzultációs időpontot, ahol átbeszéljük hogy mit szeretne elérni a weboldalával és mi ebben hogyan tudunk segíteni. Átbeszéljük az optimalizálandó témakört, elmondjuk mire számíthat és a siker érdekében nekünk ehhez milyen információkra van szükségünk. A konzultáció után csapatunk feldolgozza a kapott információkat és készít egy előzetes elemzést, melyben átnézik a weboldalt és meghatározzák azokat a releváns és jó kulcsokat melyekkel történő eredményes pozicionálás organikus forgalmat fog generálni. Nem fogjuk áltatni olyan kulcsok sikerességével, melyekre nem látunk megalapozott esélyt. Ha úgy látjuk, hogy Önnek arra nem éri meg optimalizálni akkor mondani fogjuk!

Keresőoptimalizálás ellenőrzés

2. Szerződéskötés és technikai követelmények ellenőrzése

Az előzetes kulcsszóelemzést és oldal átnézését követően ajánlani fogunk egy keresőoptimalizálás csomagot, mely az oldal témájától és a kiválasztott kulcsszavak volumenétől illetve annak kompetenciájától fog függni. Amennyiben Ön elfogadja ezt, akkor kötjük meg a szerződést. A következő lépés, hogy kollégáink átnézik az oldalt, olyan hibák után kutatva, melyek esetleg technikai akadályt jelenthetnek az optimalizáció elvégzésében. Ezeket feltárjuk és a megoldási javaslatok kíséretében visszaküldjük Önnek vagy fejlesztőjének. A javításuk után kerül sor a hivatalos kulcsszólista elkészítésére és kiküldésére. Amennyiben elfogadja ezeket úgy azokra a kiválasztott kulcsszavakra fogjuk a weboldalt beállítani. Munkánkra természetesen GARANCIÁT vállalunk!

Keresőoptimalizálás terv kidolgozása

3. SEO-s elemek beállítása és hosszú távú terv kidolgozása

A SEO-s elemek beállítására a szerződés megkötése, a technikai követelmények ellenőrzése és a kulcsszólista elfogadása után kerül sor. Vagyis az igazi keresőoptimalizálás munkafolyamata itt indul el. A SEO-s elemek beállításán első sorban az On-Page elemeket értjük. Ez magában foglalhat olyan technikai elemeket, mint a weboldal struktúrájának megváltoztatását annak érdekében, hogy az minél jobb helyezést érhessen el a közösen kiválasztott kulcsszavakra. Az átalakítási folyamatokhoz az Ön beleegyezésére mindenképp szükség van, így ezt minden alkalommal jelezzük. Ebben a fázisban kerül sor egy hosszú távú terv kidolgozására is, ami állhat az oldal egyéb átalakításából, a szükséges tartalmak feltárásából és a blog terv elkészítéséből. Amennyiben többet szeretne megtudni akár az On-Page, akár az Off-Page-ről netán a Tartalommarketing érdekli, úgy több információt talál a weboldalunkon.

Keresőoptimalizálás terv implementálása

4. A terv implementálása és az oldal folyamatos monitorozása

A harmadik pontban meghatározott SEO terv megvalósítása nem megy végben egyik pillanatról a másikra, így annak ütemezése és kivitelezése hetek, hónapok kemény munkája. Az On-Page elemek beállítása mindig az oldal nagyságától függ, mivel sokkal egyszerűbb egy kisebb pár lapból álló weboldalt javítani, mint egy webshop (eCommerce) több 100 oldalát. Rendkívül fontos a jól fogalmazott és az adott területhez igazított információkban gazdag tartalom előállítása. Ha esetleg nem tud vállalkozása számára ilyet készíteni, úgy keressen minket bizalommal, ebben is tudunk segíteni Önnek. Az Off-Page egyik legnagyobb kihívása a jó minőségű és releváns hivatkozások szerzése, melyek az oldalára mutatnak. Tegye sikeressé vállalkozását segítségünkkel, aknázza ki az Internet adta lehetőségeket cége számára. A keresőoptimalizálással kapcsolatos bővebb információkért böngéssze weboldalunkat, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.

Ha jól végezzük a keresőoptimalizálást, akkor ez a marketing eszköz rendelkezik a legjobb befektetési megtérülés mutatóval!

Keresőoptimalizálás legjobb befektetés megtérülési mutató

A keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

Keresőoptimalizálási filozófiánk

Csapatunk csakis “White Hat SEO” technikák alkalmazásával dolgozik, ami annyit tesz, hogy a weboldalak keresőoptimalizálása során csak és kizárólag tiszta módszereket használunk. Azért fontos, hogy csak ilyen eljárásmódokat használjunk, mert így teljes mértékben elkerüljük annak lehetőségét, hogy egy Google algoritmus frissítés után a SEO-zott oldal büntetésben részesüljön. A Google irányelvek megsértése hosszú időre való kitiltást is eredményezhet a keresőből. Ideológiánk, hogy mindent megtegyünk annak érdekében, hogy az ügyfeleink elégedettek legyenek, ezért a komplex online marketing szerves részeként tekintünk a keresőoptimalizálásra. Csapatunknak mindig az Ön érdekei a legfontosabbak. A mi kezünkben weboldala teljes biztonságban van, sosem kockáztatnánk az oldalával már elért pozíciókat és attól sem kell tartania, hogy a Google bármiféle büntetésben részesíti.

Keresőoptimalizálás filozófia

Miben tudunk Önnek segíteni?

Keresőoptimalizálás belföldi SEO

Belföldi SEO

A belföldi keresőoptimalizálás a leggyakrabban igényelt szolgáltatásunk. Ha azt szeretné, hogy vállalkozása az interneten is sikeres legyen, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy olvasson többet a belföldi SEO-ról.

Keresőoptimalizálás nemzetközi SEO

Nemzetközi SEO

A nemzetközi keresőoptimalizálás keretén belül segítünk Önnek kiterjeszteni vállalkozását. Ha úgy érzi, hogy kicsi a magyar piac és több lehetőséget lát a nemzetközi területeken, akkor is tudunk Önnek segíteni!

Keresőoptimalizálás ecommerce SEO

Ecommerce SEO

Az eCommerce keresőoptimalizálás az egyik legnehezebb feladat, melyet meg kell oldanunk, de már számos alkalommal abszolváltuk ezt a kihívást. Profik vagyunk kisebb és nagyobb webáruházak optimalizálásában is!

Keresőoptimalizálás backlink analízis

Backlink analízis

Ha egy weboldalra káros backlinkek mutatnak, akkor az tönkretehet több száz órányi munkát. A Backlink analízis folyamatán belül felkutatjuk az oldalára mutató linkeket és kiszűrjük a káros hivatkozásokat!

Keresőoptimalizálás konverziónövelés

Konverziónövelés

A konverziónövelés nem más, mint egy mutató, ami megadja, hogy az oldalunkra látogató felhasználókból mennyien is vásároltak. Segítünk megnövelni ezt az értéket, mellyel aztán a bevételei is nőni fognak!

Keresőoptimalizálás oldalbetöltés javítása

UX és oldalbetöltés javítás

A felhasználói élmény, vagyis User Experience és az oldalbetöltési sebesség mára már rendkívül fontos tényezőkké váltak a weboldalaknál. Ezekben is segítünk Önnek, hogy megtartsa a lehetséges vásárlókat!

Tudjuk mi működik és hogy mi nem!

Miért mi vagyunk a jó választás?

Mivel a keresőoptimalizálás egy eléggé összetett folyamat, jó néhány tényezőt kell szemmel tartanunk, amikor egy új új megbízást kapunk. Bőven elég egyetlen sor rossz kód ahhoz, hogy elrontsunk több heti kemény munkát, amit aztán kezdhetünk az elejéről. Számtalan esetben a saját bőrünkön tanuljuk meg, hogy mik is ezek a kulcsfontosságú tényezők.

Ha a mi csapatunkat választja, akkor teljes mértékben biztos lehet abban, hogy oldala sosem fog büntetésben részesülni és hogy organikus forgalma sem fog a negyedére esni. Csak és kizárólag olyan módszereket alkalmazunk, amelyek teljes mértékben követik a Google útmutatásait. Cégünk a legmodernebb keresőoptimalizálási irányelvek alapján dolgozik.

Azonnal váltson SEO-s csapatot, ha ezeket tapasztalja!

A mai napig számos olyan megoldással lehet szembesülni a hazai piacon, amelyek egyáltalán nem tartják be a Google által előírt iránymutatásokat a keresőoptimalizálás terén.

Ha azzal szembesül, hogy forgalma esik, megrendeléseinek száma csökken, különös származású oldalakról vannak hivatkozásai vagy esetlegesen olyan szövegeket talál az oldalán amelyek más oldalakon is szerepelnek, akkor itt az idő, hogy váltson!

Csapatunk csak a legkorszerűbb irányelveket követi, amelyek igazoltan eredményesek.

Keresőoptimalizálás árak

FELFEDEZŐ

45.000

FORINT / HAVONTA

Induló vállalkozásokhoz és kis volumenű kulcsszavakhoz!
VÁLLALKOZÓ

60.000

FORINT / HAVONTA

Közepesen erős kulcsszavakhoz és kisebb konkurenciához!
ÉLRETÖRŐ

73.000

FORINT / HAVONTA

Erősebb versenyhez és közepes volumenű kulcsszavakhoz!
PIACVEZETŐ

88.000

FORINT / HAVONTA

Erős, nagy volumenű kulcsszavakhoz és nagy versenyhez!
EGYEDI
EGYEDI

FORINT / HAVONTA

Rendkívül erős kulcsszavakhoz és hatalmas versenyhez!

Áraink az ÁFA-t nem tartalmazzák!

Jelentkezzen díjmentes konzultációnkra

    Vagy hívjon minket most

    ON-PAGE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

    Mit jelent az On-Page keresőoptimalizálás?

    On-Page keresőoptimalizálás alatt azt érjük, hogy elvégezzük a szükséges beállításokat a weboldalon mind HTML forráskód szintjén, mind a tartalom szempontjából úgy, hogy a célzott kulcsszóra, kulcsszavakra minél előkelőbb helyen rangsoroljon az adott aloldal a keresőoldalak találati listáján. Az On-Page angol kifejezés is erre utal, azokra az oldalon belüli változtatásokra, amelyek végrehajtása segíti, hogy a keresőkben minél előkelőbb pozícióban rangsoroljon oldala. A keresőalgoritmusok változnak, dinamikusan fejlődnek azért, hogy minél jobb, a kereső szándékának megfelelő találati listát adjanak vissza adott keresési kifejezésre, ezért egyre több paramétert, faktort számításba vesznek.

    Az On-Page keresőoptimalizálás során nem csak a keresőmotorok algoritmusai számára tesszük az oldalt jobbá: ha betartjuk a keresőoptimalizálási irányelveket, azzal nő a weboldalon a felhasználói élmény is, így a látogatók nagyobb eséllyel fognak interakcióba lépni az weboldallal.

    Mik a legfontosabb On-Page keresőoptimalizálási beállítások?

    Meta elemek

    A meta elemek (HTML meta tagek) a HTML kód fej (head) részében elhelyezett olyan HTML elemek, amelyek az adott aloldalról szolgáltatnak információt a keresőalgoritmusok számára. A leggyakrabban használt meta elemek a cím (title) tag, a meta leírás (meta description) tag és a meta kulcsszavak (meta keywords) tag.

    A HTML meta tagek igen fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, hiszen a keresőmotorok algoritmusai még mindig számos elsődleges információt nyernek a kitöltött meta adatokból..

    Cím, title tag

    A cím (title) tag a legfontosabb meta elem. A cím foglalja össze tömören, hogy miről szól az adott aloldal. A keresőmotorok keresési találati listáján a találatok legfelső sorát legtöbbször a cím tagből képzik a keresőalgoritmusok. Így fontos, hogy az oldal title semmi esetre se maradjon kitöltetlenül. A cím hossza legyen legalább 50-55 karakter, és tartalmazza az adott aloldal tekintetében fontos, releváns információkat. Érdemes ezt a karakterszámot kihasználni.

    Leírás, meta description tag

    A keresőalgoritmusok általában a meta leírásból képzik a keresési találati listán a találatok cím alatti, hosszabb leírást tartalmazó részét a snippetben, amennyiben meta leírás releváns az adott keresési kifejezés tekintetében. A description egy, a cím tagnél hosszabb leírás az adott aloldal tartalmáról. A keresőalgoritmusok rangsorolási szempontjaiba elvileg nem számít bele közvetlenül, azonban a felhasználóknak fontos, hiszen részben ez alapján a leírás alapján döntenek arról, hogy lekattintják-e a találatot és átnavigálnak-e az oldalunkra. A keresési találati listán a keresőmotorok körülbelül 150-160 karaktert jelenítenek meg a meta leírásból.

    Címsorok

    A címsorok (headingek) olyan HTML elemek, amelyek a h1 főcímtől akár h6 hatodik szintű alcímig használhatók. A címsorok a tartalom, szöveg részeinek a címei. Fa gyökérzet szerűen épül fel a címsorok struktúrája: h1 főcímből aloldalanként egyet használhatunk, h2-ből és a többi alcímből már többet. Az egy szinten elhelyezkedő címsorok azonos HTML taggel jelölendők.

    URL-ek

    A felhasználók egyre kevésbé találkoznak a teljes URL-ekkel a mai modern böngészőkben, sokszor csak az URL domain részét látják. Azonban a keresőrobotok és az URL-t teljes egészében látó felhasználók szempontjából is fontos, hogy olyan URL-eket képezzünk, amelyek könnyen értelmezhetőek mind az emberek mind az algoritmusok számára. Lehetőleg kerüljük a paraméteres és semmitmondó URL-eket, valamint a túl hosszú URL-ek használata sem szerencsés.

    SEO és felhasználói élmény szempontból is kerülendő az alábbi URL felépítés:

    https://pelda-domain.hu/index.php?route=$askjdh/kat$/termek1124

    SEO barát URL képzés:

    https://pelda-domain.hu/blogkategoria/blogcim

    Tartalom

    Fontos szempont a rangsorolásnál a megfelelő tartalom az aloldalon: legyen releváns az adott keresési kifejezés, kulcsszó tekintetében, valamint legyen egyedi. Nem a tartalom, szöveg mennyisége, hanem a minősége számít elsősorban.

    Megismerhettük a legfontosabb On-Page SEO elemeket, de ahogy korábban említettük: számos paramétert, faktort figyelembe vesz a keresőalgoritmus a rangsorolásnál. Ilyen faktorok még (a teljesség igénye nélkül): a reszponzivitás (mobilbarát oldal), az oldal betöltési sebessége, belső link struktúra, képek optimalizálása.

    OFF-PAGE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

    Mi az az Off-Page keresőoptimalizálás?

    Az Off-Page vagy másnéven Off-Site SEO a keresőoptimalizálás három alappillérének egyike. Az Off-Page keresőoptimalizálásba olyan tevékenységek tartoznak, amelyeket nem közvetlenül az oldalunkon végzünk (On-Page SEO), de kihatással vannak az oldalunk a keresőmotorok keresési találati oldalán való helyezésére. Az Off-Page SEO legnagyobb részét képezi a más oldalakról az oldalunkra mutató hivatkozások (backlinkek) menedzselése, új linkek szerzése. Ezek a backlinkek lehetnek például más oldalak blogbejegyzéseiben elhelyezett linkek, weboldalak szövegezéséből kapott hivatkozások, fórumokból szerzett backlinkek.

    Bővebben az Off-Page keresőoptimalizálásról

    Az oldalunkra mutató linkek tekintetében elmondható, hogy minél több természetes, releváns, hiteles hivatkozás mutat az oldalunkra, annál nagyobb eséllyel rangsorolunk jól a Google keresési találatai között. Régebben az oldalunkra mutató linkek mennyisége sokkal nagyobb súllyal számított a rangsorolásnál, ma sokkal fontosabb a fenti kritériumoknak való megfelelés. A mennyiség helyett a minőség számít. Bizonyos keresők nem használják a linkeket találatok rangsorolásánál, mint például az orosz Yandex, a túl sok nem természetes, manipulatív hivatkozás miatt. A Google-nél is voltak lépések ebbe az irányba, de a keresési találati lista minősége rossz irányban változott, így megtartották a backlinkeket, mint rangsorolási faktort.

    Mitől függ a linkerő?

    A „linkerő”, azaz, hogy milyen erejű, minőségű az adott oldalról a hivatkozás több tényezőtől függ: az oldal tartalmától, belső linkstruktúrától, az adott oldal linkprofiljától (kifelé mutató és bejövő linkek minősége, száma), technikai On-Page SEO elemektől. A link erejének meghatározásánál a keresőalgoritmus figyelembe veszi a relevanciát és a spam kockázatot is. Általánosságban elmondható, hogy a gyenge minőségű, esetleg spam oldalak kevés, vagy semmilyen természetes hivatkozást nem kapnak, hiszen senki nem szeretne egy silány, megbízhatatlan oldalra úgy hivatkozni, mint az adott témában releváns oldal.

    Nem csak az számít, hogy az oldalunkra milyen minőségű weboldalakról érkezik hivatkozás, hanem az is, hogy az adott témában, témakörben mennyire relevánsak a hivatkozó oldalak. Hitelesnek akkor tekinti a keresőalgoritmus az oldalunkat adott témában, ha sok más, hasonló területtel foglalkozó weboldal hivatkozik ránk.

    Nézzünk egy konkrét példát:

    Például, ha egy hivatalos kormányzati oldalról (például https://ugyfelkapu.gov.hu/) hivatkoznának a weboldalunkra adott témában, azt a keresőalgoritmus egy hiteles, megbízható, ellenőrzött forrásból számító linknek értékelné. Egy ilyen linknek nagyobb a „linkereje”, mint például egy tegnapelőtt elindított blogban megjelenített blogbejegyzésből származott hivatkozásnak.

    Egy oldal hitelességére többféle mérőszámot is létrehoztak különböző, erre szakosodott szervezetek, vállalatok. Ezek közül a mérőszámok közül ismert a MOZ által bevezetett PA (Page Authority) és DA (Domain Authority) értékek, de a Majesticseo.com által használt két mutatószám a TF (Trust Flow) és CF (Citation Flow) is sokak által ismert.

    Google.com PA DAHa olyan weboldalt szeretnénk, ami hosszútávon is sikeres tud maradni az organikus csatornán, kerülnünk kell az értéktelen, esetleg spam oldalakról az oldalunkra mutató hivatkozásokat, törekednünk kell a minőségi, az adott területen nagy hitelességgel bíró oldalakról való linkek megszerzésére. A keresőalgoritmusok arra törekednek, hogy a hiteltelen oldalakról származó linkeket kiszűrjék, ne vegyék figyelembe a rangsoroláskor.

    TARTALOMMARKETING

    Mi is az a tartalommarketing?

    Az online marketinges világnak és így a keresőoptimalizálásnak is az utóbbi pár évben az egyik legfontosabb pillére lett a tartalommarketing. Ennek ellenére a mai napig nem került be a definíciója az értelmező kéziszótárba. A Wikipédia viszont foglalkozik a jelentésével, amelyet ebben a szócikkben taglal. A következőekben igyekszünk alaposabban körüljárni a témát, hogy mit kell alatta érteni és mire kell számítani ha ezzel a fogalommal találkozunk.

    Bővebben a tartalommarketingről

     Definíció

    Azt a marketing technikát, amelyen keresztül értékes és érdekes tartalmakat oszthatunk meg másokkal – nem kevesebb szándéktól vezérelve, hogy az így megcélzott közönségből potenciális vevőket tudjunk konvertálni weboldalunk számára – tartalommarketingnek hívjuk.

    Hogyan használjuk a tartalommarketinget a gyakorlatban?

    Minden bizonnyal egyre kevesebb olyan ember van, aki manapság már ne úgy vásárolna az Interneten, hogy ne nézne jobban utána annak a szolgáltatásnak, cégnek vagy éppenséggel az adott terméknek, amit kinézett magának. Ilyenkor számtalan weboldalt nézünk át. Megnézzük az árakat, a vállalkozáshoz kapcsolható értékeléseket, mások véleményét, termék leírásokat, stb. Amennyiben korrekt információkat találunk az mind pozitív irányba befolyásol minket a döntés pillanatában. A vásárlók, felhasználók folyamatosan informálódni szeretnének a termékekről, szolgáltatásokról, amit nekünk mint tartalom szolgáltatónak a lehető legalaposabb módon meg kell próbálnunk kiszolgálni. Ez az információéhség évről-évre értéktől függetlenül növekvő tendenciák mutat.

    Tehát a tartalommarketing lényege, hogy a célközönségünk számára hasznos és friss információkat tegyünk közzé szolgáltatásunkkal, termékünkkel, cégünkkel kapcsolatban. Megtehetjük ezt blogbejegyzések formájában, a közösségi médián keresztül és sok-sok egyéb más helyen és módon. Ha például mobil eszközöket forgalmazunk, akkor érdemes weboldalunkon néhány cikkben bemutatni, hogy az eszköz egy adott (új) funkcióival milyen helyzetekre nyújt megoldást, esetleg milyen potenciális lehetőségek rejlenek benne. Mindig a probléma és a vásárló nézőpontjából érdemes a megközelítést végrehajtani. Például leírhatjuk, hogy ha megéheztünk, pillanatok alatt találhatunk éttermet a közelben a telefon gyors mobilinternet-elérésnek illetve helyzetmeghatározó képességének és hangalapú keresésének segítségével.

    Sok múlik a megfogalmazáson!

    Ez a típusú marketing tevékenység sokkal több annál, mint hogy elmondjuk/leírjuk: “Ez itt a problémád, és itt vagyunk mi, akik megoldjuk”, hiszen az emberek könnyen egyszerű reklámként és nem segítő szándékú tartalomként értelmezhetik a szövegeinket, videóinkat. Ilyenkor rossz érzéssel, csalódottan félbehagyják az olvasást és elnavigálnak. Ezzel az eszközzel nem érdemes direkt módon megcélozni az eladások növelését, a megfogalmazásokban ügyesen kell elrejteni a promóciót.

    Ami direkt oldalról (azonnali eladások) nézve hátrány, az a közvetett értékesítésnél előny: a jó tanácsok, hasznos tippek növelik a cégbe vetett bizalmat, hiszen magas fokú szakértelemről és segítőkészségről tesznek tanúbizonyságot. Ez a bizalom alapozza meg a felhasználók elköteleződését, gyakrabban fognak visszalátogatni weboldalunkra. Sőt, a többi csatorna (Facebook kampány, fizetett hirdetések stb.) konverziójára is pozitív hatással lehet, hiszen egy ismerős cég, akitől már ingyen kaptunk valami jót, annak emléke jó élményként rögzül az emlékezetünkben.

    Kinek érdemes bevenni a tartalommarketinget az eszköztárába

    A tartalommarketinget minden cég eredményesen alkalmazhatja, aki hosszú távra tervez. A márkaépítés illetve brandépítés egyik elengedhetetlen eszköze lehet. Kiválóan alkalmas továbbá a célközönség rendszeres megszólítására, könnyedén integrálható más marketinges tevékenységekbe (keresőoptimalizálás, közösségi média), ezáltal a keresztcsatorna-marketing oszlopos tagja.

    Milyen stratégiát kell kiépíteni

    Sajnos ezt a kérdést nem lehet megválaszolni anélkül, hogy további kérdéseket ne tennénk fel. Néhány fontos ezek közül: “Milyen időtávra tervezzük a martketing stratégiánkat?” “Milyen más csatornákon futtatunk kampányokat ez idő alatt?” “A marketing eszközök milyen kölcsönhatásban vannak egymással, mekkora erőforrásokat dedikálunk nekik?”

    Ha az összes kérdést összeszedtük, akkor kell nekilátni a válaszok megtalálásának. Tartsuk szem előtt a célokat és az ehhez szükséges erőforrásigényeket, majd optimalizáljuk a marketingstratégiánkat ennek tükrében.

    GOOGLE RANGSOR

    Mi az a Google rangsor?

    Tegyük fel, hogy szükségünk van egy szolgáltatásra – például online marketingre. Amennyiben nem akarjuk, vagy nem tudjuk házon belül megoldani, úgy keresnünk kell egy szolgáltatót, aki elvégzi a feladatot számunkra.

    Az internetes keresők, mint a Google igen magas szintű, kényelmes és egyszerűen használható megoldást kínálnak arra, hogy megtalálják nekünk az interneten azt, amit keresünk. Mi megadjuk nekik, hogy mit szeretnénk megtalálni (begépeljük például a keresőoptimalizálás kifejezést – ezeket hívjuk kulcsszavaknak), ők pedig megmutatják nekünk, hogy milyen weboldalakat találtak az interneten, amikről azt gondolják, hogy jó találatok lesznek az általunk keresett dologra.

    A Google keresőben 2 fő típusa van a találatoknak. Az első a fizetett hirdetések kategóriája: külön megjelölve szerepelnek a találatok között, tipikusan a találati oldal tetején és alján. Annak a feltétele, hogy a mi weboldalunk itt feltűnjön az, hogy fizessünk a Google-nek, illetve megfelelő kampányokat futtassunk. Ez a Google Ads szolgáltatáshoz tartozik.

    A második fő találattípus az úgynevezett organikus találat, ezek mellett nincsen hirdetés megjelölés. Ezek a weboldalak azért szerepelnek a listában, mert a tartalmuk és a hitelességük alapján a Google hasznosnak értékelte őket. Google rangsornak nevezzük azt a sorrendet, amiben a organikus weboldal-találatokat kapjuk egy-egy keresett kifejezésre a Google keresőben. Ebből a meghatározásból az is következik, hogy annyi Google rangsor létezik, ahány kifejezésre keresünk, más weboldalak jönnek fel. Ebben a rangsorban igyekszik előrébb mozdítani a weboldalt az, aki SEO-val foglalkozik.

    GOOGLE ALGORITMUS

    Hogyan működik a Google algoritmus?

    A Google algoritmusa az a program, amely meghatározza, hogy a keresőmotor mely weboldalakat jeleníti meg a találati oldalakon (SERP). Az algoritmus egy rendkívül összetett rendszer, amely számos tényezőt vesz figyelembe, hogy a legrelevánsabb és leghasznosabb információkat nyújtsa a felhasználóknak.

    Bővebben az algoritmusról

    A Google algoritmusának működése három fő szakaszra osztható:

    1. Feltérképezés és indexelés
    2. Kulcsszavak és relevanciák meghatározása
    3. Találatok rangsorolása

    Feltérképezés és indexelés

    A Google algoritmusának első lépése, hogy feltérképezze a weben található összes weboldalt. Ezt a folyamatot crawlernek vagy botnak is nevezik. A crawlerek folyamatosan követik a weboldalakon található linkeket, hogy új tartalmat találjanak. Amikor egy új weboldalt találnak, a crawlerek elolvassák annak tartalmát, és elmentik az információkat a Google indexébe. Az index egy hatalmas adatbázis, amelyben minden feltérképezett weboldalról információ található. Az index tartalmazza az oldal címét, URL-jét, tartalmát, kulcsszavait és egyéb metaadatokat.

    Kulcsszavak és relevanciák meghatározása

    Amikor egy felhasználó keresést indít a Google-ban, az algoritmus a keresési lekérdezést kulcsszavakra bontja. Ezek a kulcsszavak meghatározzák, hogy milyen weboldalakat jelenítsen meg a találati oldalakon. Az algoritmus a következő tényezőket veszi figyelembe a kulcsszavak relevanciájának meghatározásakor:

    1. A kulcsszavak száma és gyakorisága az oldalon
    2. A kulcsszavak elhelyezkedése az oldalon
    3. A kulcsszavak természetessége az oldalon

    Találatok rangsorolása
    Miután az algoritmus meghatározta a kulcsszavak relevanciáját, a következő lépés a találatok rangsorolása. A rangsorolás azt határozza meg, hogy az egyes találatok milyen sorrendben jelenjenek meg a találati oldalakon. Az algoritmus a következő tényezőket veszi figyelembe a találatok rangsorolásának meghatározásakor:

    • A kulcsszavak relevanciája
    • Az oldal minősége
    • Az oldal népszerűsége
    • Az oldal frissessége

    A keresőoptimalizálás tevékenysége során a szakemberek az algoritmus sajátosságainak figyelembevételével próbálják a weboldalt úgy átalakítani, hogy az kedvezőbb elbírálás alá essen, ugyanakkor a felhasználói élmény ne sérüljön.

    Mi a különbség a Google Ads és a keresőoptimalizálás között?

    Google Ads

    Mit kínál?

    A Google első találati oldalán megjelenést biztosít az erre fenntartott területen – szponzorált linkek megnevezésű területen a találati lista jobb oldalán, időnként a tetején is – kattintás alapú fizetéssel.

    Néhány előnye:

    • Viszonylag gyors megjelenés. Amint bekönyvelik az átutalt összeget, indulhat a kampány;
    • Állítható megjelenési időtartomány, be lehet állítani melyik napig fusson a hirdetés.
    • Külön ajánlattétel mobilokra és asztali gépekre
    • Lehetőség van akár youtube hirdetésekre is

    Néhány hátránya:

    • A megjelenések számát korlátozza, a megállapított költségkeret;
    • A havi költsége jelentősen magasabb, mint a keresőoptimalizálás költsége;
    • A licit rendszer és  a konkurencia harc miatt hirtelen is megemelkedhetnek a költségek
    Keresőoptimalizálás

    Mit kínál?

    A Google első találati oldalára (első tíz pozíció) hozza fel a honlapot az organikus találatok között.

    Néhány előnye

    • A megjelenések száma korlátlan (annyiszor jelenik meg ahányszor keresnek);
    • Mindezt a alacsonyabb fix költséggel lehet elérni, mint az Adwords díja;
    • Nem csak az optimalizált kulcsszavakra szerepel jól a honlap, hanem az magával vonz még más kulcsszavakat is.

    Néhány hátránya:

    • Viszonylag lassan éri el az első oldalt. Több esetben a szerkesztés után néhány héttel már sikereket értünk el, de többségében több hónapra szükség lehet.

    Létezik ingyenes keresőoptimalizálás?

    Tényleg lehet költségek nélkül, ingyen keresőoptimalizálást végezni? Miért kerül pénzbe (is) előrébb jutni a Google rangsorban, ha egyszer a keresés nem kerül pénzbe? A keresés valóban nem kerül pénzbe, azonban jó helyen szerepelni a rangsorban, az ritkán valósul meg magától.

    Ingyenes keresőoptimalizálás a valóságban nem létezik, csak abban az értelemben lehet róla beszélni, hogy pénzmozgással nem feltétlenül jár, magunknak is tudjuk optimalizálni a weboldalunkat. Ahhoz, hogy magunk csináljuk szükséges hozzá szakmai ismeret, időt és energiát kell belefektetnünk. Nagyon sokat jelent a tapasztalat, hiszen sokszor komplex problémákat kell megoldani, amihez nem elég egy SEO bővítményt feltelepíteni a WordPress oldalunkra.

    Miben ad többet egy keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség vagy SEO szakember az ingyenes keresőoptimalizálásnál?

    • Rengeteg tapasztalattal rendelkezik
    • Szervezetten dolgozik: megtervezi és felépíti a SEO kampányt, menedzselni tudja a részfolyamatokat
    • Garanciát vállal a munkájára: ugyan pontos előrejelzést szinte lehetetlen adni, hogy mikorra tud egy weboldal a Google rangsor tetejére kerülni, de ésszerű kereteket lehet adni, reális célokat ki lehet tűzni – ehhez szintén szakértelem és tapasztalat szükséges, bevált munkafolyamatok, keresőoptimalizálási módszerek
    • Egy keresőoptimalizáló ügynökség nem feltétlenül áll meg az organikus találatoknál, gondol arra, hogy úgy alakítsa a weboldalt, hogy az jól tudjon teljesíteni más marketinges csatornákon (például Google Ads, vagy Facebook kampány) is.

    Tipp: Facebook kommunikációját is menedzselheti a segítségünkkel!

    Mint minden szakmát, a SEO-t is meg lehet tanulni, szorgalomra és kitartásra egyaránt szükség van hozzá. Aki komolyan szeretne foglalkozni az organikus forgalmának növelésével, az számoljon vele, hogy sok ismeretet el kell sajátítania.

    Néhány tipp azoknak, akik maguk szeretnének belevágni az optimalizálásba:

    Végezzünk alapos kulcsszóelemzést, ez sok másik folyamat alapja!
    Jó weboldalt építsünk, ami kiszolgálja a felhasználó igényeket, ne a Google algoritmust próbáljuk meg kitrükközni!
    A relevancia a legfontosabb, erre törekedjünk!
    Kerüljük a manipulatív linképítő módszereket!

    Keresőoptimalizálást és a Chat GPT

    Gyakran kapjuk meg mostanában azt a kérdést, hogyan változtatja meg a keresőoptimalizálást a Chat GPT megjelenése?

     A CHAT GPT megjelenése önmagában nem változtatja meg a keresőoptimalizálást, mivel a keresőoptimalizálás olyan eljárásokat jelent, amelyek célja a weboldalak minél magasabb helyezése a keresőmotorok találati listáján.

    Azonban a CHAT GPT használata nagyban javíthatja az online keresőkérdések feldolgozásának hatékonyságát és pontosságát, mivel a GPT-3.5 architektúra alapján tanított CHAT GPT képes a természetes nyelv feldolgozására és értelmezésére, és képes megérteni a felhasználói kéréseket, és releváns válaszokat adni rájuk.

    Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok, amelyek a CHAT GPT-t vagy más, hasonló természetes nyelvfeldolgozási technológiákat használnak, valószínűleg jobban meg tudják érteni a felhasználók keresési szándékait, és pontosabb, relevánsabb találatokat tudnak adni a keresési eredményekben. Ez lehetővé teszi a weboldal tulajdonosoknak, hogy hatékonyabban optimalizálják a tartalmukat a felhasználói keresésekkel kapcsolatos kulcsszavakra, és növeljék az esélyüket, hogy magasabb helyezést érjenek el a keresőmotorok találati listáján.