Tartalommarketing

Ismerje meg a tartlommarketing fogalmát és fontosságát!

Tartalommarketing

Definíció – mi az a tartalommarketing

A tartalommarketing kifejezés  még mindig nem szerepel az értelmező kéziszótárban, pedig egy ideje már jelen van az online marketinges világban. A következőekben igyekszünk alaposan körüljárni, hogy mit kell alatta érteni, mire kell felkészülni, mire lehet számítani.

Napjainkban egyre inkább jellemző, hogy a vásárlók, felhasználók informálódni szeretnének a termékekről, szolgáltatásokról, valamint magukról az eladókról, szolgáltatókról mielőtt megvásárolnák a terméket illetve igénybe vennék a szolgáltatást. Ez a trend nem csupán a nagy értékű tranzakciókra igaz (gépjármű, ingatlan vásárlás), értékhatártól függetlenül növekvő tendenciák mutatkoznak.

A tartalommarketing lényege, hogy a célközönségünk számára hasznos, friss, információkat teszünk közzé az interneten a szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Blogbejegyzések, közösségi médián terjesztett posztok vagy egyéb formában. Ha például mobil eszközöket forgalmazunk, akkor érdemes néhány cikkben bemutatni, hogy az eszköz (új) funkcióival milyen helyezeteket tudunk megoldani, milyen lehetőségek rejlenek benne, mindezt a probléma felől megközelítve, a vásárló nézőpontjából. Ha megéheztünk, a telefon gyors mobilinternet-elérésnek, helyzetmeghatározó képességének és hangalapú keresésének kombinálásával könnyedén, pillanatok alatt találhatunk kedvünkrevaló éttermet a közelben.

Sok múlik a megfogalmazáson

Ez a típusú marketing tevékenység több annál, mint hogy leírjuk/elmondjuk: “Ez itt a problémád, és itt vagyunk mi, akik megoldjuk”, hiszen az emberek könnyen egyszerű reklámként és nem segítő szándékú tartalomként értelmezhetik a szövegeinket, videóinkat. Ilyenkor rossz érzéssel, csalódottan félbehagyják az olvasást és elnavigálnak. Nyilván, mivel mi költöttünk szövegírókra, webfejlesztésre, designra a blogunkhoz, hirdetésekre a vállalkozásunk promotálása az elsődleges célunk. Ezzel az eszközzel nem érdemes direkt módon megcélozni az eladások növelését, a megfogalmazásokban ügyesen el kell rejteni a promóciót.

Ami az imént említettek szerint a direkt oldalról (azonnali eladások) nézve hátrány, az a közvetett értékesítésnél előny: a jó tanácsok, hasznos tippek növelik a cégbe vetett bizalmat, hiszen magasfokú szakértelemről és segítőkészségről tesznek tanúbizonyságot. Ez a bizalom alapozza meg a felhasználók elköteleződését, gyakrabban fognak visszalátogatni weboldalunkra. Sőt, a többi csatorna (Facebook kampány, fizetett hirdetések stb.) konverziójára is kedvező hatással van, hiszen egy ismerős cég, akitől már ingyen kaptunk valami jót, jó emlékekkel rögzül az emlékezetben.

Kinek érdemes bevenni a tartalommarketinget az eszköztárába

Minden cég eredményesen alkalmazhatja a tartalommarketinget, aki hosszú távra tervez, a brandépítéshez ma már elengedhetetlen eszközzé vált. Kiválóan alkalmas továbbá a célközönség rendszeres megszólítására, könnyedén integrálható más marketinges tevékenységekbe (keresőoptimalizálás, közösségi média), a keresztcsatorna-marketing oszlopos tagja.

Milyen stratégiát kell kiépíteni

Ezt a kérdést nem lehet megválaszolni anélkül, hogy fel ne tennénk további jónéhányat: “Milyen időtávra tervezzük a matketingstratégiánkat?” “Milyen csatornákon futtatunk ez idő alatt kampányokat?” “A marketing eszközök milyen kölcsönhatásban vannak egymással, mekkora erőforrásokat dedikálunk nekik?”

Ha az összes kérdést összeszedtük, akor kell nekilátni a válaszok megtalálásának. Tartsuk szem előtt a célokat és az ehhez szükséges erőforrásigényeket, majd optimalizáljuk a marketingstratégiánkat ennek tükrében.

A tartalommarketing kialakításában is tud segíteni Önnek keresőoptimalizálásban is szakképzett csapatunk!