On-Page SEO

Ismerje meg az On-PAge SEO elemeit!

On-Page SEO

Mit jelent az On-Page SEO

Az On-Page SEO azt jelenti, hogy az egyes aloldalak HTML forráskódját, és az oldalakon fellelhető tartalmat úgy állítjuk be, hogy az a keresőmotorok (első sorban a Google keresőmotorja) találati oldalán a lehető legjobb helyen szerepeljen a célzott kulcsszóra, kulcsszavakra. A kifejezés tehát azon teendők összességét jelöli, amelyek a weboldalon belüli végrehajtásával előrébb kerülhet az oldala a keresőkben. A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan fejlődnek, és egyre kifinomultabbak, rengeteg faktort figyelembe vesznek, hogy eldöntsék, hogy az adott oldal mennyire releváns a felhasználó által a keresőbe beírt kulcsszóra.

Az On-Page SEO-ra nem úgy kell gondolni, mint valami kötelező rosszra, hiszen azáltal, hogy jól állítjuk be weboldalunkat, az nem csak a keresőmotorok számára lesz vonzóbb, hanem növekszik a felhasználói élmény is.

 

Mik a legfontosabb On-Page SEO elemek?

Meta elemek

A meta elemek vagy másnéven HTML meta tagek olyan HTML elemek, amelyeket csak a HTML kód fej részébe helyezhetők el, aés atag-ek között. A leggyakrabban használt meta tagek a cím, title tag (, a leírás, meta description tag (), a kulcsszavak, keywords meta tag ().

 

A HTML meta tagek használata kulcsfontosságú ahhoz, hogy a weboldalunk jó helyen szerepeljen a keresőmotorok találati oldalán, hiszen a keresőalgoritmusok még mindig rengeteg információt gyűjtenek be csupán a meta tag tartalmából.

Cím, title tag

A title tag a legfontosabb az összes meta elem közül. A keresőmotorok organikus találatai között a title az, amit a robotok kilistáznak a találatok tetején. Ezért fontos, hogy a title minden esetben ki legyen töltve, az adott oldalra nézve releváns információt tartalmazzon. A hossza kb. 50-55 karakter, és érdemes kihasználni ezt a karakterszámot.

 

Leírás, meta description tag

The meta description az organikus találatok között a title alatt helyezkedik el (, amennyiben a keresési algoritmus úgy dönt, hogy a meta description releváns az adott keresési kifejezésre, és beteszi a snippetbe). Ez egy leírás az oldal tartalmáról. A keresőmotorok elvileg nem használják, mint helyezési faktort, de a felhasználóknak igen fontos, hiszen ez alapján tudják eldönteni, hogy érdemes-e lekattintani a találatot, és ezzel az oldalunkra navigálni. A meta descriptionből körülbelül 155 karaktert jelenik meg a találati oldalakon.

 

Címsorok

A címsorok (headingek) szintén HTML tagek, amelyek a h1-től akár a h6-ig terjedhetnek. A címsorok a tartalom egyes részeinek címei. A h1 a főcím, amelyből egy adott oldalon maximum egy lehet, a h2 az alcím, és így tovább.

 

URL-ek

A keresőrobotok és a felhasználók számára is fontos, hogy lehetőleg olyan URL-eket képezzünk a weboldalunkon, amelyek rövidek, tömörek, és az emberek számára is értelmezhetőek. Kerülendők a paraméteres, nagyon hosszú, semmit mondó URL-ek.

Példa egy SEO szempontból kerülendő URL-re:

https://peldadomain.hu/index.php?route=$askjdh/kat$/termek1124

Példa egy SEO barát URL-re:

https://peldadomain.hu/blogkategoria/blogcim

 

Tartalom

Fontos, hogy minél relevánsabb, egyedi tartalommal rendelkezzünk az adott kulcsszóra. A minőségi tartalom mennyisége számít SEO szempontból, nem az, hogy hány karakter szerepel az aloldalon.

 

Ezek a legfontosabb On-Page SEO elemek, azonban számos egyéb olyan tényező van még, amely befolyásolja a helyezésünket az organikus találatok oldalán. Ilyenek a teljesség igénye nélkül: belső linkek, képek optimalizálása, reszponzivitás (mobilbarát oldal), oldal betöltési sebesség.

 

Jelentkezzen díjmenets konzultációnkra, ha teljes körű keresőotpimalizálást szeretne!