Off-Page SEO

Mit kell róla tudni és miért rendkívül fontos?

Off-Page SEO

Mi az az Off-Page SEO?

A keresőoptimalizálás három alappillérének egyik eleme az off-page vagy ahogy sokan mások nevezik off-site seo. Ebbe a kategóriába sorolható minden olyan tevékenység, amelyet nem a saját oldalunkkal végzünk, de mégis a mi oldalunkra lesz hatással. Ezek meghatározó hányada a hivatkozások (backlinkek) szerzését jelentik más weboldalakról. A paletta elég széles, hiszen ezek lehetnek egyszerű weboldali szövegben elhelyezett linkek, vagy blogból kapott, esetleg egy-egy vendégposztból szerzett hivatkozások is.

Általánosan elmondható, hogy annál jobb helyezést fogunk elérni a Google rangsorában minél több releváns, természetes és hiteles hivatkozást tudhatunk magunkénak más weboldalakról. Korábban a sok link garancia volt a jó helyezésre, ma már viszont a fenti kritériumok figyelembevétele nélkül épített linkek inkább csak ártanak az oldalnak. Vannak keresők melyek nem is használják a linkeket rangsorolási tényezőként. Például az Orosz Yandex keresőben a kereskedelmi célú kereséseknél kivezették ezt a tényezőt a túl sok manipulatív linkre hivatkozva. Itt megemlítjük, hogy a Google is próbálkozott egy időben ezzel az iránnyal, de a találati lista minőségének romlása láttán felhagytak a kísérletezéssel.

Mitől függ a linkerő?

Egy oldal link ereje függ annak tartalmától, belső URL felépítésétől valamint a kifelé és befelé mutató  linkek számától és azok milyenségétől. Kvázi minden technikai és tartalmi SEO elemtől. A keresőmotorok egy-egy link értékét viszont nemcsak a linkerő alapján értékelik, hanem annak bizalmi mutatója (relevanciája) és spam kockázata alapján is. A gyenge minőségű spam oldalakra általánosságban elmondható, hogy kevés megbízható oldalakról kapnak linket. Nem is csoda, hiszen ki szeretne közösséget vállalni mondjuk egy rossz szolgáltatással vagy termékkel. A ránk hivatkozó linkek minősége nemcsak a rangsorolást befolyásolják, hanem azt is elárulják, hogy oldalunk mennyire megbízható, és hiteles. Egy oldal attól lesz hiteles, ha az adott témába tartozó sok más weboldal is hivatkozik rá mint hiteles forrásra.

Nézzünk egy konkrét példát:

Ha egy kormányzati szerv hivatalos oldaláról (pl.: https://ugyfelkapu.gov.hu/) sikerülne hivatkozást szereznünk – témába vágó weboldalunk számára – az minden bizonnyal egy hiteles, kellően megbízható és ellenőrzött forrásnak számítana és nagyobb linkerőt képviselne mint egy „no name” oldalról származó link.

Egy oldal hitelességére több mérőszámból is következtethetünk. Talán a legismertebb a MOZ által használt PA (Page Authority) és DA (Domain Authority) vagy a Majesticseo.com által használt két mutató a TF (Trust Flow) és CF (Citation Flow).

Google.com PA DA

Egy biztos, ha hosszútávon sikeresek akarunk lenni az Interneten, akkor kerüljük az értéktelen, spam linkeket, és mindig törekedjünk a minőségi, nagy bizalmú linkek megszerzésére! A Google a Pingvin algoritmusa révén ma már bünteti a nem természetes és gyenge link profillal rendelkező weboldalakat és egyre inkább törekszik a black hat link építő technikák háttérbe szorítására.

Az Off-Page keresőoptimalizálásban is tudunk Önnek segíteni!