Frissítés dátuma:

A mobil eszközök és a mobilinternet elterjedésével együtt rohamos ütemben növekszik a mobil keresések száma is. A nyugati országok ugyan még jóval előrébb járnak Magyarországnál, azonban a tendencia nálunk is egyértelműen növekvő.

Régóta lógott a levegőben, egy ideje már látni lehetett a Mobilbarát jelzést is a találati listában mobilról keresve, a napokban viszont hivatalosan is bejelentették: a kereső algoritmus figyelembe fogja venni, hogy a weboldal mobilbarát-e. És ez nem csak az okostelefonokat érinti, az asztali gépekről indított lekérdezések eredményének rangsorába is beleszól.

Honnan tudom, hogy az oldalam mobilbarát?

A legegyszerűbb, ha magát a keresőóriást kérdezzük meg. A Google mobilbarát tesztje másodpercek alatt ellenőrzi weboldalunkat, tényleg csak néhány kattintás az egész.

Gyorsan le is teszteltük, így néz ki a tesztelő szájt eredménye a teszten:

Google mobilbarát teszt eredménye

A változások április 21-én lépnek érvénybe, nincs tehát sok idő bepótolni a lemaradást és a mobil készülékeken is optimálisan működő weboldalra váltani, ha eddig még nem tettük volna meg.

Egy másik újítás: több releváns alkalmazás-tartalom a találatokban

Azok, akik Google fiókjukba bejelentkezve keresnek, sűrűbben találkozhatnak az eszközükre feltelepített Google Play-es appokkal a keresési találataik között: ezek a Google által indexelt applikációadatok nagyobb hangsúllyal szerepelnek az keresőalgoritmusokban. Ez a változtatás már éles.

Hogyan készüljünk fel a jövőre online megjelenésünkkel

Első és legfontosabb teendőnk, hogy mobilbaráttá tegyük az oldalunkat. Nem csupán azért, hogy ne veszítsük el a keresőben eddig elért helyezéseinket, de bizony hazánkban is egyre többen használunk okostelefonokat, tableteket, az asztali számítógépeket már sok helyen teljesen ki is szorították ezek az eszközök.

Jó tudni Az átállással járó költségek hosszú távon megtérülnek! Ha többet szeretne tudni, vagy nem tudja melyik irányba induljon el, bármikor kérheti segítségünket, árainkról pedig itt tájékozódhat.

Figyelnünk kell rá, hogy látogatóink, leendő ügyfeleink cégünkkel ma már első alkalommal az interneten találkoznak, éppen ezért a keresőoptimalizálás és a modern dizájn egyaránt nélkülözhetetlen a sikeres online megjelenéshez és végső soron a vállalat eredményességéhez.